zondag 25 augustus 2013

Geen tijd voor een jetlag!

Na een heel gedoe is het toch echt gelukt, en zelfs op de juiste datum. Inmiddels zit ik in een Hostel genaamd "Jail House" in Ottawa. Nadat we met het vliegtuig zijn geland hebben we onze visa hadden opgehaald, moesten we nog bijna 2uur in de bus zitten van Montreal naar Ottawa. Daar arriveerden we rond 0:30 (Canadese tijd), om daar nog even onze koffers (die natuurlijk nu al overweight zijn) 3 verdiepingen omhoog een trap op te trekken. Toen ik eindelijk in mijn bedje lag was het inmiddels 1:30, maar naast ons hostel was er een feest, dus ik sliep niet voor 2:30 om vervolgens om 6:30 alweer klaarwakker te zijn, terwijl we "pas" om 8uur bij het ontbijt moesten zijn.

Na het ontbijt zijn we met de hele groep, +/- 40 mensen, naar een park geweest, hier hebben we allemaal informatie gekregen over het leven in Canada. Ook moest je met iemand gaan praten die je nog niet kende (deze persoon was gekozen door een soort schoenen-vind-spel, zeer duidelijk) om elkaar later voor te stellen aan de rest. Ik werd aan de groep voorgesteld door Luca uit Duitsland, wie een beetje verward was want hij zei dat ik 62 jaar oud is, dit heb ik hem inmiddels vergeten haha. Hierna mochten we in groepen rondlopen in Ottawa. Toen we terugkwamen bij het hostel zijn er 17 mensen opgehaald door hun host familys, wat betekend dat er inclusief mijzelf, er nu 23 exchange students over zijn gebleven.

's Middags hebben we samen met een gids een stadswandeling gedaan, ondanks dat ik niet veel informatie heb opgeslagen ivbm mijn jetlag, was het erg leuk en interessant. Ook zijn we op een paar mooie uitzichtpunten geweest, hier komen later foto's van want deze staan nog op mijn telefoon.

Na de 2,5 uur durende stadswandeling heb ik samen met een paar andere exchange students op een terrasje gezeten wat erg gezellig was. Hierna gingen we uiteten met de hele groep, waar ik gezellig aan een tafeltje zat met Loeka van www.dutchexchangegirl.blogspot.com en David uit Frankrijk. Jullie moesten eens weten hoe grappig het is om iemand uit Frankrijk het woord "stroopwafel" te laten uitspreken.

Op dit moment zit ik op een dekentje op de grond tegen de muur met Loeka, tijd om even de social media bij te houden en om even te relaxen. En op tijd naar bed want morgenochtend gaan we survivallen, waarna we 's middags kunnen uitrusten op een strandje. Ook gaan we 's avonds nog uiteten bij het Hardrock Café.

Nou dit was het wel voor vandaag, bij jullie is midden in de nacht als ik dit schrijf dus welterusten!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Iris! Wat goed om te lezen dat je toch op tijd hebt kunnen gaan! Ben ontzettend benieuwd wat je allemaal mee gaat maken :D Veel plezier!

    Liefs,
    Steef (GS)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey poepie,
    Echt super fijn dat je het naar je zin hebt daar!
    Ik kan niet wachten om alle fotos te bekijken en de verhalen te horen als je terug bent.
    Geniet ervan! Ik mis je!

    dikke knuffel, Shirley.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Iris, mij heb je nog niet ontmoet, want mijn visum kwam niet op tijd... ook ik vertrek naar Canada (zit nu op Heathrow in London) en zal morgen bij mijn gastgezin aankomen. Ik heb van Ben jouw blog doorgestuurd gekregen en, omdat we toch hetzelfde meemaken, zou ik het leuk vinden om af en toe contact te hebben. :) let me know! Groetjes Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Willemijn, balen dat je visa niet optijd was zeg! Het lijkt mij ook leuk om in contact te blijven, houd je misschien ook een blog bij? Of heb je facebook? Groetjes!

      Verwijderen