maandag 12 augustus 2013

Gap Year

Nog 11 dagen te gaan... of niet? Op 23 augustus zou ik vertrekken naar Prince George, BC, Canada om daar een jaar naar de High School te gaan. Helaas is de Canadese Ambassade aan het staken, waardoor ik mijn Visa/Study Permit nog niet heb. Als ik deze voor a.s. vrijdag 15:00 mijn Study Permit nog steeds net heb ontvangen, zal ik 6 september pas vertrekken. Dit is niet te hopen, want dat zou betekenen dat ik mijn introductieweek in Ottowa en de eerste paar schooldagen zou missen. Fingers crossed!

Afgelopen juni heb ik mijn havo-diploma in ontvangst genomen, wat betekend dat ik een studie moest kiezen. Helaas weet ik het nog niet zeker, en ik wilde geen overhaaste keuzes maken. Een Gap Year was de perfecte oplossing voor mij. Ik kan mijn Engels verbeteren (altijd handig!) en ik leer een hele nieuwe cultuur, wat ik zelf erg leuk vind. Ik zal in een gastgezin wonen, mijn gastgezin bestaat uit een 45-jarige vrouw en haar 15-jarige dochter, er komt ook een 15-jarig meisje uit Oostenrijk in mijn gastgezin. Prince George ligt tussen allerlei natuurgebieden, en dit is extra leuk omdat mijn gastgezin een huisje heeft aan een meer daar!

Vrijdag weet ik wanneer ik ga, dus dan zal ik weer een post plaatsen.

1 opmerking:

  1. Ik duim voor je, dat alles op tijd door mag gaan.
    Succes and "GO FOR IT" Iris XXX

    BeantwoordenVerwijderen