dinsdag 10 september 2013

Meet the host family & Edmonton trip

De vorige keer zei ik dat ik morgen een nieuwe blog zou schrijven, maar uiteindelijk bleek ik het drukker te hebben dan verwacht. Sorry haha. Maar nu heb ik wel eindelijk tijd om jullie te vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt voor mijn school begon. Let's begin!

Na de lange reis van Ottawa naar Vancouver kwam ik dan eindelijk terecht in mijn laatste vliegtuig: Vancouver naar Prince George. Eenmaal aangekomen op het mini-vliegveldje van PG zag ik al dat er superveel mensen aan het wachten waren toen ik uit het vliegtuig kwam. Allemaal host family's dus. Helemaal nerveus voor de ontmoeting stapte ik het vliegtuig uit en liep naar binnen. Daar zag ik ze bijna meteen al staan met een roze hartjesballon met "Welcome Iris" erop. Daar moest ik zijn! Meteen werd ik door drie mensen geknuffeld: mijn host mom Tamara, mijn host zusje Avera en mijn dobbel placement zusje Clara. Ook stonden er twee toen nog onbekende voor mij: Cornelia uit China en Dianne uit Rwanda. Ook zij verblijven bij de host family. Een verassing die uiteindelijk hartstikke leuk bleek te zijn want het zijn echt schatten! Na de ontmoeting heb ik snel al mijn kleding en schoenen uit de koffers van de anderen gehaald (uiteindelijk had nog steeds iemand mijn sportschoenen maar die heb ik inmiddels terug), gingen we naar het huis, mijn nieuwe thuis voor 10 maanden. Ik heb wat schoolpapieren ingevuld en daarna ben ik meteen naar bed gegaan want ik had een hele erge jetlag.

De volgende dag moest ik alweer vroeg opstaan, ik en Tamara zijn snel naar school gegaan om mijn schoolpapieren in te leveren. Toen we weer terugkwamen moest ik weer opschieten want er stond me een 8-uur durende rit naar Edmonton te wachten. Eenmaal lekker knus (lees: opgepropt) op de achterbank beland met Avera en Clara konden we vertrekken: Edmonton here I come!

's Avonds rond een uur of 9 kwamen we aan bij het hotel. Die zag er goed uit! We pakten snel onze spullen uit op de kamer en gingen nog even beneden wat soep eten. Daarna wilde ik snel gaan slapen aangezien ik super moe was, helaas begon er iemand te snurken waardoor ik, alweer, een slapeloze nacht had. 's Ochtends kregen we een Canadees ontbijt, wat in mijn ogen betekent: veel en ongezond. Het was zo erg dat ik de lunch moest overslaan door mijn buikpijn. 's Middags hebben we wel iets héél leuks gedaan: shoppen in Edmonton West Mall: het grootste winkelcentrum van Noord-Amerika. In de Mall hebben we afgesproken met familie van het gezin. Vader, moeder met 4 kinderen. De volgende twee dagen zijn we ook wezen winkelen met de familie. Ook zijn we naar Galaxyland geweest, een indoor-pretpark. We zijn o.a. in een achtbaan geweest waar recent nog mensen uitgevallen zijn, en onthoofd. Maar wij hebben het overleefd! Verder bestonden de dagen uit eten en de avond spenderen bij de familie en uitbuiken in de hot tub van het hotel. In eerste instantie was ik niet helemaal blij dat we meteen naar Edmonton gingen aangezien ik geen tijd heb gehad om mijn jetlag weg te slapen, maar aan de andere kant waren het een paar superdagen waarin ik iedereen echt heb leren kennen.

Maandag was het toch echt tijd om weer naar huis tegaan; 8 uur in de auto, top. Ik ben nog steeds geen fan van de lange autoritten, maar gelukkig was het erg gezellig in de auto. Muziek hard en allemaal gek doen, of huilfilms kijken (waardoor ik, Clara en Avera in de auto zaten te huilen), we hebben alles gedaan. Rond avondeten waren we weer terug in Prince George. Het echte leven kon beginnen. Woensdag begon mijn school. Maar daar schrijf ik later nog wel over (ja, deze keer zal ik niet "morgen" zeggen haha)

Ook wilde ik nog zeggen hoe leuk ik het vind om jullie reacties te lezen, ik reageer er meestal niet op maar ik lees ze allemaal! Maar het is hier inmiddels bijna bedtijd, welterusten Nederland!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten